Tiedote viikko-osakkaille 26.3.2020

Hyvät viikko-osakkeen omistajat ja lomalaiset,

Omalle viikolleen saapumista ei ole kielletty, mutta toivomme lomalaisen ottavan huomioon muutamia seikkoja. Kolarin kunnan terveydenhuollon kapasiteetti on laskettu asukasmäärän mukaan. Niin henkilöstö kuin kalusto ovat Kolarin kunnassa hyvin rajalliset. Lähin erikoissairaanhoidon yksikkö sijaitsee 200 kilometrin päässä. Mikäli lomalainen sairastuu Ylläksen alueella, voi hoitoon pääseminen olla vaikeaa ja ambulanssin saapuminen kestää kauan.  Ylläksen majoituskapasiteetti on noin 23 000 vuodepaikkaa. Tehohoitopaikkoja koko Lapin alueella on yhteensä 13.

Vallitsevan koronavirustilanteen takia myös Ylläksen palveluiden ja aktiviteettien tilanne on poikkeuksellinen:

• Tervetulotilaisuudet YlläsAvaimen toimistolla on peruttu toistaiseksi.
  • Viikko-osakkeiden huoltomies tulee asuttuihin huoneistoihin vain hätätapauksissa. Muut huoltotoimet suoritetaan huoneistojen ollessa tyhjillään.
  • Kaikki alueen tapahtumat ja konsertit on peruttu kesään asti.
  • Ravintolat, kahvilat ja baarit ovat sulkeneet ovensa toistaiseksi. Noutoruokamahdollisuutta ei Äkäslompolon alueella tällä hetkellä ole tarjolla.
  • Ylläksen hissit on suljettu tältä keväältä.
  • Hiihtolatujen ylläpito on lakkautettu.
  • Kodat, laavut ja autiotuvat on suljettu.

Jounin kauppa palvelee toistaiseksi normaalisti. Kaupan sisääntulolla on käsidesipiste ja tarjolla ilmaisia kertakäyttöhansikkaita asiakkaille.

Myös toimistomme palvelee tällä hetkellä normaalisti maanantaista perjantaihin klo 10.00-16.00, lauantaisin klo 10.00-21.00 ja sunnuntaisin 16.00-18.00.

Ystävällisin terveisin,
YlläsAvain